Celem realizowanego w naszej szkole modelu działań psychoprofilaktycznych jest zdobywanie przez uczniów i trenowanie podstawowych umiejętności psychospołecznych niezbędnych dla rozwijania przyjaznych relacji rówieśniczych oraz pomocnych w profilaktyce ewentualnych konfliktów. Szkoła wspiera proces rozwijania i praktykowania kompetencji społeczno – emocjonalnych, ważnych dla budowania poczucia własnej wartości i konstruktywnych relacji rówieśniczych. Jedną z takich przydatnych kompetencji jest porozumiewanie się Językiem Żyrafy – językiem empatii. Warsztaty prowadzi pedagog szkolna Pani Dorota Józefowicz we współpracy z wychowawcą klasy Panią Joanną Marcjanik. W dniu wczorajszym uczniowie klasy 4b uczestniczyli w trzeciej części warsztatów poświęconych porozumieniu bez przemocy. Zadaniem każdej osoby było napisanie na papierowym sercu czegoś miłego swojej koleżance i swojemu koledze. Uczniowie uczyli się Języka Żyrafy poprzez osobiste doświadczenie. Praktykowanie tego Języka rozwija Odpowiedzialność za dbanie o swoje potrzeby przez ucznia oraz aktywne poprawianie swoich relacji rówieśniczych w miejsce postaw izolacyjnych, czyli Uspołecznienie. Celem warsztatów było budowanie pozytywnego klimatu w klasie, opartego na zaufaniu, ciepłych i bezpiecznych relacjach. Warsztaty cieszyły się zainteresowaniem młodzieży, a klasa stała się przestrzenią wzajemnego szacunku.
Serdecznie dziękujemy Pani Dorotce Józefowicz
Wychowawca klasy 4b – Joanna Marcjanik